Friday, March 9, 2007

Lurad

Varför blir man alltid lurad av diverse försäljare. Nu senast: Spray.
Jag är ingen större "surfare", ängnar mig inte åt några olagliga hämtningar av filmer så att datorn står på i dagar i sträck. Nej, jag är uppkopplad kanske en timma eller två om dagen. Jag blev då erbjuden ett abonnemang med minuttaxa. Det snackades timmar, minuter, megabits o taxor i en enda röra. Grabben (bastarden) på spray lovade att det skulle bli billagst för mig. Max 249 kr per månad "men då surfar du skitmycket". Inga avgifter, inga andra tillägg.
Tre månader senare, ett antal argare och argare samtal blev jag uppkopplad.
Så kom då dagen D. Faktura nr 1 dimper ner i lådan. 305,00 friska pluringar vill de ha för perioden 20070222-20070228. Inkl diverse fakturaavgifter givetvis. Vad ända in i h*e!!!!
Hade jag vart en tecknad figur hade näsborrarna vart som kratrar i fejjan, där eld o rök sprutade ut, håret stod på ända, ögonen klarröda och V formade och tänderna skvätte i flisor som jag skar ihop dem.
Varför blir man alltid lurad??
Vad är det för människor som jobbar med sånt där??? Hur kan de sova om natten?
Jag ska bygga en voodoo docka hemma i min trädgård, döpa den till något väldigt fyndigt samlingsnamn för folk och företag jag vill hämnas lite på o sedan ska jag gå lös på den med stor fantasi. Burn baby burn!
När jag är färdig med det ska jag nog fira med skumpa o något gott att äta och föreställa mig hur de lider diverse kval! Muahahahaha!!
Nej just det... jag skulle ju satsa på beach-07. Fan, inte nog med att jag är lurad, jag är för tjock oxå...

No comments: