Monday, April 2, 2007

Dagens 2 garv

Två tjejer ~20 står i krogkön. Den ena röker en cigarett medan den andre pratar på om KOL och cancer.
Tjej 1:- Du, du kan mala på allt du vill om farligheter med rökning, men det är lördagkväll, jag är full, vi står i krogkön och jag kommer röka upp min cigg vad du än säger.
(En tredje tjej ~20 som inte känner de andra vänder sig om):
-Bara du inte ger mig brännmärken på jackan!
Tjej 1:- Nej då, jag kör ner ciggen i halsen på henne här i stället så får vi se om det är sant att rökning dödar!





Kvinna ~30 till hysteriskt förpubertal flicka ~12
Kvinna: Nu får du skärpa dig. Nu gör vi som jag säger.
Flicka: Du är inte min mamma. Bara för att du är ihop med min pappa betyder inte att DU kan tala om för mig vad jag skall göra.
Kvinna: Nä, det gör det inte men jag är större, starkare, snyggare och rikare än dig och du är gammal nog att inse att det alltid är såna som jag som bestämmer.


raggadishhhhh

No comments: