Thursday, April 19, 2007

Kalasande

Idag blåser det snålt kring öronen och regnet piskar mot rutan , brrrr. Men man ska väl inte gnälla har ju vart jättefint länge nu!
Jag har däremot inte mått så jättefint, min dumma endometrios har gjort sig påmind hela veckan, igår fick jag till och med åka tidigare från jobbet och bädda ner mig en stund. Men tack o lov är det bättre igen idag!

I helgen var jag på barnkalas för brorsdottern A som fyllde 7. Jag hade fixat överraskningsdisco för henne o hennes kompisar. Hjälp vilket glädjetjut det blev när jag öppnade dörren in till det mörklagda rummet med discolampor, spegelboll i taket, ljusslingor och så klart en stereo som kunde ösa fram la musica! Fick nog en släng av tinnitus där.
På kvällen var det dags för vuxenkalas o det blev också väldans trevligt! Mkt vin blev det o lite baileys till kaffet. Mums.

Söndagen tillbringades också tillsammans med brorsdottern fast denna gången utan partyhattar o fina skor och istället med en picnic korg på armen. Vi traskade ut i skogen, hittade en härlig bergknalle där vi fikade o mös i solen. Hade det hur gott som helst. Plockade en stor bukett med blommor som vi lämnade till farmor/mamma. Älskar att vara med den lilla ängeln.. Gör mig samtidigt deprimerad av längtan efter eget barn men..


Imorgon är det freeeedag!! Jihoooo vad najs!!
Då bär det av till kompisen i Trollhättan för lite rajjande. Jag och en kompis ska sova på hotell o ha det hur gött som helst!! Laddar redan inför den grymma frukosten!

Veckans bästa: Umgänge med familjen!
Veckans sämsta: Ont i magen… vara sjuk, jag avskyr att vara sjuk.

No comments: