Thursday, June 7, 2007

Du gamla du friiia!

När jag skriver idag i det här inlägget menar jag onsdag 6/6, datorkrångel, sparat inlägg osv...

Hade ju snackat med kompisen om att hon o ett par tjejer till skulle komma till mig, sitta i min trädgåd, käka sushi, dricka vitt o fira att kompisen fyller år idag.
Sagt o Gjort!
Jag svängde ihop en rabarberpaj innan de dök upp o vi satt o babblade o tiden gick o vi vart inte specielt hungriga så vi hoppade över sushin.
Kompisen hade med sig ett par flaskor skumpa som vi fick i oss efter vinet tog slut o halleluja vilket kalas det blev!!!
Ytterligare en kompis dök upp vid 23 tiden, o då var vi i full gas!
Här spelades musik så det stod härliga till, vi dansade så att bord o mattor fick flyttas upp i soffan och vi hade hur kul som helst!!!
Den sista tjejen gick hemåt vid 3.30 tiden o då fixade jag lite innan jag stöp i säng zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz.
Idag vaknade jag med torr trut upp till en strålande fin dag!
Jag hoppade upp o startade med en lång härlig dusch innan jag tog tag i disken.
Hade bestämt att möta upp ett helt gäng med kompisar för brunch på stranden kl 11.
Så himla mysigt!
Jag tog ut cykeln o förstås var det punka på den...
Typiskt! Fram med pumpen o pumpade o pumpade o pumpade o.... efter 45 minuter, 10st, "nä nu jäääävlar ger jag upp den här skiiiiten", 9st "nä, jag ska väl för fasen kunna pumpa upp ett cykeldäck" och en avslutande skrikande harang med svordomar o en välriktad spark senare hoppade jag i bilen, helt genomsvettig o körde till stranden för en underbar brunch i det vackra vädret!
Där fanns grillat, sallader, fruktsallader, bröd, u name it!! Fantastiskt!!
Det var ju inte så smart av mig att ha börjat dagen med en rejäl portion rabarberpaj m vaniljsås dock, så jag åt bara lite frukt o såklart fördelsedags tårta...
Satt där o umgicks o badade fötterna o solade min blekfeta kropp i ett par timmar. Ljuvligt!! Åkte sedan hem, (åt ytterligare en portion rabarberpaj) o tog tag i tvätten som jag börjat med innan jag åkte.
Körde ett gäng maskiner o så fick jag röjt i trädgården i flera timmar igen.
Herrejösses vad det växer fort!!
Ännu en säck m skit ställdes i högen med de andra 6..
Måste åka till tippen snart
När jag precis gjort färdigt o vattnat i mina krukor dök kompisen o hennes bebis upp!
Åh vad trevligt!! Hon fick den sista biten paj direkt ur formen, skönt, då slapp jag äta upp den oxå!! Vi satt o snackade o fikade ett tag o efter det hoppade jag äntligen i duschen. Nu har jag precis käkat sallad o lite grillade grönsaker. Dax att packa övernattningsväskan nu... imorgon vankas det dejt!!

No comments: