Wednesday, June 20, 2007

Midsommar

Då ska det ju regna som vanligt...
Jag ska ju fira midsommar med K är bestämt sedan ett tag tillbaka. Strömstad har vart prat på hela tiden. En kompis till honom som har hus där. Lät ju trevligt!
Så plötsligt hör jag att det viskas om tält. TÄLT, nä vadändainihelvete?? Vad är det för ett jävla påhitt? Tält! På midsommar?? Va fan, då vill man ju sitta i finklänning, högklackade sandaletter, mejkad o friserad vid ett härligt sillbord, i en bekväm stol o dricka nubbe, öl o vin ur frostiga glas.
Jag vill inte sitta hopkrupen i joggingoverall på en Brassestol i bästa fall, på en hopvikt filt i värsta fall, och dricka sprit ur pappersmugg samtidigt som jag balanserar en färdigupplagd portion med sill o potatis i knät. Inuti tältet om det regnar!!
Allt detta ska man utstå för att sedan krypa ner , frusen, med blöta kläder o skitiga sockar i en fuktig sovsäck, insmord i myggmedel o sova på en centimetertjock jäkla frigolitmadrass!! Om man överhuvudtaget lyckats slumra till så vaknar man i ottan av att svetten dryper, eller kanske är det regn som droppar in, och det tar flera minuter innan man kan sticka skallen genom dragkedjeöppningen o tvinga sin ledbrutna kropp i upprätt läge igen.
Inte undra på att folk super sig dyngraka....
Men jag ska inte ta ut något i förskott o sura för detta innan jag vet något bestämt. Men det vettifan om jag inte hellre super mig full på rödvin, som intages ur glas, hemma i soffan, i min ensamhet i värsta fall, om det blir tält...
Eller så super jag mig dyngrak så jag däckar i det där tältet!

No comments: