Sunday, March 25, 2012

Ahh..

Haft en förträfflig övernattning på SPA tillsammans med bästa AC.
Vi har badat i djävulsgrytor och himmels pölar och allt vad det hette, suttit ute i gassande solsken, ätit god mat, druckit skumpa och gott vin.Jag har fått massage och en slimming/detox wrap.
Makalöst ljuvligt.
Terapeuten började prata om anticellulitkrämer och hur viktigt rätt kost och motion är för att avhjälpa dem, när jag låg där i all min nakenhet.
Ja så nämnde hon något om ögonkrämer och antiage produkter med.
Sabla häxa.
Men jag tröståt lite efteråt, fiskgryta med aioli och äpplepaj med vispgrädde.


Jorå, så nu tänkte jag börja en 30 dagars 'fitnessutmaning' med inspiration från Mirijam
Tänkte haka på hennes grej där men insåg efter jag läst den att jag skulle ha svårt att följa den helt, så jag kör på min egen.
Tonårsröv here I come och allt det där..
Känner mig så jävla låg i humöret och själen och att då känna sig som en sabla geleklump man undviker att titta på i en spegel gör ju inte saken bättre. Jag kommer ju inte vinna något pris direkt men målsättningen är att bli fastare, piggare, gladare och givetvis rasa i vikt och få utmejslade muskler och en snygg häck.
Komma i smaljeansen blir nästa mål, för det kommer jag inte att nå på 30 dagar. Det kommer ta kanske...300 dagar.
Anyway, sjukt trött nu och vansinnigt osugen, vill bara slänga mig på soffan, spela 'All by myself' och fulsjunga i sann Bridget Jones anda, röka cig och käka cholkad, men imorgon blir det äggvita till frukost. Och några jumping jacks kanske.

2 comments:

Sandra said...

Shit!..Peppar från den sidan skärmen :)

Linda said...

Tack <3