Thursday, March 1, 2012

Nämen hej feber!

De ringde vid lunchtid från dagis och sa att mitt frö hade en massa feber..
Det var bara att kasta sig iväg och hämta den lilla sjuklingen.
Med blossande röda kinder och feberglansiga ögon satt han slött i knät på fröken när jag kom.
Stackars liten..
Han slockande direkt vi kom hem och sov i tre timmar på raken..
Skönt för honom.
Mormor kom förbi en sväng så att jag kunde åka och fylla på lite mat och glass enligt önskan.
Resten av kvällen spenderades i soffan med film, glass och godis.
Mest var det jag som åt.. i ren sympati för detta febersjuka stackars barn.
Jag nojjar över att han ska få i sig vätska och erbjöd isglass. Han sög slött i sig en. Tvåan gick ner till hälften, sedan sa han att
'Mamma, jag tror nog att jag är frisk nu.. känner mig mycket bättre'
Han satt på skeven med flämtande andetag
'Vill du inte ha mera glass?'
'Nej' pep han fram med tunn röst.
Älskade barn..
Väl i säng låg jag vaken i flera timmar och kände hur socker och illamående pumpades runt i ådrorna..
Duktigt.

No comments: