Thursday, January 24, 2013

Godmorgon!

Imorse snoozade jag lite extra länge.. Helgens sena nätter sitter fortfarande i.
Sminket på, kaffe intages, dags att föna håret.
Min hårfön har glappat i kontakten ett tag nu så jag får hålla på och mecka med sladden för att hamna i rätt läge så att den ska funka. Så även idag.
Men skillnaden från de andra dagarna var att idag smällde det till som bara fan ur uttaget och det kom farande en eldsflamma rakt ut på golvet och över mitt nakna vänsterben.
Proppen rök och Dante började en nanosekund senare gapa om att tv:n lagt av.
Jag ryckte ur hårfönen ur kontakten, stampade på små glödande grejjer på golvet, fixade proppen och stod sedan och stirrade på uttaget i ett par minuter. Tänk om det börjar brinna...tänk om det glöder där inne nu, tänk om hela huset går upp i lågor..
Svider lite på benet och när jag reflexmässigt gnider mig lite över det onda inser jag att jag inte kommer behöva raka mig där på ett tag..
Ja, man kan ju lugnt säga att jag kvicknade till iaf. Fast jag gör inte gärna om det.. Ny hårfön införskaffas asap.

1 comment:

Sandra said...

Ah herregud! Jäkla apparater! Tur allt gick bra kram!