Monday, January 14, 2013

Sedan sist...

..har jag fullt upp på jobbet. Årsbokslut - häcken full!
Det har varit fullt upp även kvällstid med gudvetallt mellan träning (nåja) och renovering, så förstås allt det där som man styr med i vardagen.
Helgen var hur skön och lugn som helst.
Fredagsmyset bestod i att jag och fröet kollade på Gladiatorerna och käkade chips. När Dante somnat för kvällen borrade jag upp skenorna till lamellgradinerna vid altandörren.
På lördagsmorgonen var vi uppe och hoppade vid halvåtta. Käkade frukost och fixade oss i lugn och ro innan vi knatade iväg för att möta upp Jenny, Maria och Therese med män och kids för att vara med på den årliga julgransplundringen på Värmeverket.
Som föregående år åkte vi bandvagn, käkade gulaschsoppa och korv med bröd och barnen fick lördagsgodis i fiskdammen. Supertrevligt som vanligt.
Lördagskvällen spenderades med att fortsätta montera lamellgardinerna.
Vilket fruktansvärt tidskrävande projekt!!
För ett mätande och pillande! Upp och ner för stegen, upp och ner, upp och ner...
På söndagen var vi på ännu en julgransplundring, den här gången på museet.
Det dansades runt granen och var fiskdamm även här, och framförallt lek och umgänge med vännerna.
När det var över gick vi alla och käkade lunch på stan innan vi åkte hem igen.
jag med ångest deluxe för att jag tappat tålamodet och givit min som en höggljudd åthutning inne på Åhlens.. Åhhhh ibland vill man bara vrida tillbaka klockan..
Wille följde med oss hem för att leka en stund. De herjade loss och hade jättekul, så kom Therese och Robert för att hämta sitt frö och stannade på fika en stund innan de gav sig av hemåt.
Alldeles lagom till Bolibompa, dusch, kvällsmat och sedan vart det natten för fröet.
Jag fick upp resten av lemellerna och gjorde klart med allt det där styret.
En sak att stryka från 'to do' listen.
Gött!




2 comments:

Sandra said...

Massa äventyr vad härligt!
O va fint ni har fått det! SCHNYGGT! :)

Linda said...

Tack, ja det tar sig :)
Ni får komma och kolla in det 'live' snart :)