Monday, January 28, 2013

Måndag igen

På fredagseftermiddagen åkte jag och fröet för att ta foton på honom. Meningen var att det skulle gjorts innan jul men det blev den ena avbokningen efter den andra och vi fick ingen ny tid förrän nu.
Så fick det bli.
På kvällen var det Gladiatorerna på tv och chips i soffan för både liten och stor.



På lördagen skulle jag och fröet ta med oss mormor för en tur till IKEA. Så ringde Jenny och frågade om Dante ville vara där under dagen och leka med Lucas istället. Gissa vilket han valde..
Jag och mamma åkte själva till IKEA och fick handlat en himla massa saker. Inredning till städskåpet, hylla och bord till Dantes rum och en massa annat smått och gott. Som alltid. Vi fick med nöd och näppe in oss själva i bilen på hemvägen.


På söndagen var Dante på vift igen då världens bästa vänner bjöd alla kidsen på bio och MacD. Hur kan man ha sån tur!?
Jag hämtade fröet hos kompisarna vid 16 och fick samtidigt en fika och en trevlig pratstund med alla.
När vi sitter där och pratar säger en kompisen att 'Men Linda du ser inte helt kry ut! har du feber eller?'
Ja, jag kände mig inte helt pigg och en vansinnig huvudvärk hade jag medicinerat hela dagen.. Vi åkte hem och jodå, en smula feber hade jag allt, så jag bäddade ner både mig och liten i min säng vid åtta.
Men kära nån vad han lever rundor om nätterna min skatt.. jag har vaknat femtioelva gånger av att han sparkat eller stångat mig.
Lagom pigg i morse.
Men jag var tvungen att ge mig ut och skotta bort en massa snö som kommit under gårdagen och natten, så vid halv 6 drog jag på mig termokläder och körde ett pass morgongympa med snöskyfflen.
En Panodil och ett par koppar kaffe på det och så var jag igång igen.
Ny vecka, nya tag!

No comments: