Tuesday, October 28, 2008

Babysim

I fredags var vi på babysim för första gången!
Jag såg jättemycket fram emot det och hoppades att Tarzan skulle gilla det.
Vi svängde i på parkeringen i god tid, där fanns en parkeringsplats kvar.
"Grymt flyt" tänkte jag och svängde in.
Jag köpte p-biljett och skulle ta ut Dante i sin bilstol.
Nu var det så att bilarna på båda sidor om mig hade parkerat precis på linjen eller lite in på min ruta.
Detta innebar att jag inte fick upp bildörrarna tillräckligt för att få ut bilstolen.
Jag drog någr djupa lugnande andetag och började på att trixa bilstol med tillhörande baby över sätena, genom bilen och ut genom bagageluckan.
En eller ett par svordomar senare och en kropp som värkte av att ha blivit böjd i vinklar den är för gammal för ställde jag ner barnet i stolan på marken.
I regnet och stormen.
Barnet börjar skrika.
Jag upptäcker att p-biljetten blåst all världens väg under tiden som jag krånglat runt med bilstolen, och kunde förstås inte hitta den.
Fem nya lugnande andetag och ett par svordomar.
Jag småsprang bort till biljettautomaten igen och lade på de få mynt jag hade kvar och hoppades på att de skulle räcka tills jag var klar.
Med babybilstol på ena armen och all jävla packning på andra släpade jag mig in till babysimmet i inte så god tid längre.
Men vi hann.
Simmet gick jättebra!
Dante gillade det som bara den och såg grymt vass ut i sina blå badbrallor med hajar på.
När vi simmat klart skulle man ju bara ta sig därifrån oxå.
Jag gjorde min lille badnymf klar och placerade honom i sin bilstol med sin leksak som han gillar.
"Det här går ju bra" tänkte jag
Jojo...
Jag hoppade på tå mellan alla andra bebisar som var utplacerade i det minimala omklädningsrummet och tog mig bort till duschen.
Skriiiiiik.
Jag vände och tröstade.
Nytt försök.
Nytt skrik.
Jag placerade min nakna röv på den minimala biten bänk som fanns till förfogande och matade mit barn med shampoot svidande i hårbotten.
Det tog mig fyra omgångar till i duschen innan jag var avsköljd.
Så skulle jag bara klä på mig oxå.
Herregud...
Jag började kolla efter lappar med öppettider på, för här kommer jag fan hålla på hela dagen.
När gick den där sabla parkeringen ut oxå!? Gah!
Men, jag brakade ut ur omklädningsrummet med kläderna på, en skrikande bebis i bilstol, osminkad och med vått hår efter vad som kändes som en hel evighet.
Det var det nog oxå, för alla andra mammor hade gått för längesedan....
Jag var genomsvettig och åkte raka spåret hem till duschen.

1 comment:

Sandra said...

Stackare där o vilket stå hej med allt, hi hi...