Wednesday, October 22, 2008

Survival of the fittest

Igår eftermiddag hörde jag ett jäkla liv inne på min inglasade del av altanen.
Jag tittar ut och möts av en rejält otäck syn.
Två skator håller på att hacka livet ur vad som såg ut att vara en kråkunge. Alltså en ganska stor fågel, fast inte riktigt så stor som skatorna.
Min reaktion blev att banka på rutan, skatorna flög förstås iväg.
Men... då lämnade de ju den där fågeln flämtandes efter liv på golvet.
Åh nej.. vad ska jag nu göra?
Gå ut och drämma till den med en spade så den dör?
Kanske den inte är så illa däran utan bara lite, och spelar skadad?
Man vet ju aldrig var djur kan ha för trix för sig..
Och då slår jag ju ihjäl den fast den kanske skulle klara sig.
Dante löste problemet genom att vilja ha ny blöja och sedan var vi tvugna att ge oss av.
I morse när jag drog upp persiennen ser jag till min fasa en stor blodfäck på golvet, en himla massa fjädrar men ingen fågel..
Undrar vad som hänt?
Skatorna?
En katt?

1 comment:

Sandra said...

Usch då, kanske uppäten?