Tuesday, October 28, 2008

Fika och målarfärg

Igår var AnnaCarin och hennes lille yrväder Ludwig på besök.
Jättekul.
Vi satt och fikade i flera timmar och jag satte väl i mig sisådär 7-8 havreflarn i onödan.
När de åkte hemåt fortsatte jag med att fixa i köket / hallen.
Jag har börjat måla taket, maskerat lister och skrapa tapet av köksluckorna.
Jag hann med att skrapa en kökslucka, måla 4 luckor med häftgrund och badrumsdörren fick lager nr 2 med målarfärg.
Nu ska den bara målas på andra sidan, sedan kan man stänga om sig på toan oxå.
Jag skulle behöva utrustas med lite mer tålamod.
Det går ju såååå tröööögt när man bara kan ta lite här och lite där och inte köra på i en hel dag utan avbrott.
Men, min lille skatt är viktigare än målarfärg på väggarna så det är bara att gilla läget.

1 comment:

Carina said...

som sagt nu vill ha lite uppdatering!!! Kramizar... Sakner er...