Thursday, April 4, 2013

Inte för att jag har någon särskild tid att passa men..

I måndags var det ju ledigt, vackert väder och upplagt för trädgårdsarbete.
Jag, fröet och pojkvännen spenderade i stort sett hela dagen ute i trädgården med att röja, klippa, kratta och dona.
Jag gick in för att laga lunch och när jag kastade en blick ut i trädgården och ser hur de fortfarande håller på därute.. fröet skuttar runt och undersöker och fäktas med allt som kommer i hans väg drar några tag med krattan innan han hittar något mer intressant och pojkvännen sågar och bär sly och pinnar.
Alltså fy ända in i satan vad mycket fortare det går när man är två som hjälps åt!!
Normalt sett hade ju allt arbete i trädgården stannat upp när jag gick in för att laga mat. Fröet hade fått tas om hand och lätt hade ett par timmar försvunnit.
Det är ju så det är när man är ensam, men nu slog det mig på något sätt med full kraft att, fan, ensam är inte hälften så snabb, två är fem gånger så snabba, tillsammans.

1 comment:

Anonymous said...


/Mia