Monday, April 29, 2013

Hello!

...is it me you're looking for?
Ja det var en himla massa dagar sedan jag plitade ner något här..
Sedan sist har det såklart hänt en himla massa saker.
Dante har varit superdålig i magsjuka. Han blev så dålig att vi blev inlagda på sjukhus i tre nätter så att han fick dropp. Det visade sig att det var ett Rotavirus han fått och först på fjärde dagen var han på benen igen och kry nog så att vi fick åka hem.


Vi fick ligga isolerade pga smittorisk. Inte så kul..


Min kille fyllde 40 år och jag åkte till honom i Malmö där han firades i flera omgångar. Jag hann med en heldags shopping på stan då jag gjorde en himla massa fynd. jag träffade gamla vänner på öl, mat och fika i olika omgångar och på olika ställen. det här var ett av ställena, Kallbadhuset på 'Ribban'.
Sjukt fint. Sjukt härligt väder.


Enda smolket i bägaren var att jag blev kass i magen redan på fredagkvällen. 
På söndagen när jag åkte hem fick jag sträckköra alla 35 mil som en sabla blådåre för att inte behöva spendera ett par timmar i dikeskanten.

Helgen som just passerade var en alldeles ljuvlig en.
Min kille kom på fredagen. Vi började att styra upp med att lägga plattor framför lillstugan. Eller snarare fortsatte, för han började det projektet tidigare. Hjälpte mor och far med en massa tunga lyft de inte fixade, körde saker, hämtade saker och gud vet allt vad vi fixade med, innan vi damp ner i soffan och hade fredagsmys.
På lördagen fortsatte allt utomhusarbete. Jag gjorde i ordning i uterummet medan pojkvännen och Dante körde fyrtioelva skottkärrelass med grus och donade.
Om ett tag ska vi åka till Turkiet på semester tillsammans med ett helt bänne härliga människor.. Vi blir 21 stycken som åker.
På lördagskvällen var vi 17 av dessa som tillbringade kvällen hemma hos oss. Vi åt och drack en massa gott, kidsen lekte så det stod härliga till både ute och inne och vi hade hur kul som helst!



1 comment:

Sandra said...

Skönt att plutt mår bra igen o du med! Gratta mannen din från oss i efterskott!
När åker ni iväg?
Hörs snart hoppas ja!
Kramar..