Tuesday, April 2, 2013

Påskfirande i Sälen

Mor, Far, bror, svägerska, syskonbarnen, Dante, min kille och jag spenderade påsken i Sälen.
Så här nära liften bodde vi. Sisådär 10 meter till backen.



Dante och min kille uppe på toppen. Dante hade sele på sig de första åken och i de stora backarna men den kunde han klara sig utan senare när vi åkte i barnbackarna. Han lärde sig både svänga och stanna med redig sladd.


Redan dag två åkte Dante liften helt själv. Jag var ruskigt imponerad över utvecklingshastigheten. De har hög inlärningsförmåga de små liven.


Här är vi på väg upp i sittliften. Galet spännande att sväva en himla massa meter uppe i luften.
Dante har mina gamla fallskärmsbrillor på sig och ser mer ut som en rallyförare från 40talet än en skidåkare. Han fick nya riktiga skidglas senare.



 Årets besök på restaurang Lammet & Grisen. En fördrink i nya Loungen med Gustavbacken och dess snögubbe i bakgrunden. Vackert värre.



Självklart målade vi påskägg på självaste aftonen. Sillunch med alla tillbehör intogs med god aptit. Dante smaskade i sig en himla massa sill men skriade förtvivlat när det följde med en bit lök på tallriken. Jajagsägerdådet.
Dante målade ett ägg som föreställde ett åskmoln. Jo jag kan se likheten.


Så här nöjda var vi med resan. 



Strålande solsken från vi kom till vi åkte, härligt sällskap, massor av god mat och dryck, inga sura miner, alla ville vara ute i backen från det att liften öppnade tills den stängde så många åk blev det. Dante tyckte att det var superkul och blev allt modigare och duktigare. 
Vi kom hem på söndagskvällen och den spenderades med att packa upp och stöka med tvätt och annat. Måndagen var lika underbar vädermässigt så givetvis spenderades den utomhus. Vi röjde i trädgården och min kille hjälpte mig att flytta de sista plattorna från framsidan upp till lillstugan.
Vi avslutade påskhelgen med att grilla och slappa i soffan med lite överblivet påskgodis.
Det var vi värda.
En mer lyckad påsk kunde jag inte önska mig.

1 comment:

Sandra said...

Låter helt underbart! Det var ni värda verkligen!!