Wednesday, July 29, 2009

Hemmadag

Idag har vart en ganska slapp dag.
Vi startade med en långpromenad på förmiddagen.
Fröet slocknade i vagnen och mamman hann duscha i lugn och ro.
Efter lunchen som min älskling slukade som aldrig förr (jäääj) gick vi en tur till lekplatsen och gungade, grävde i sanden och sprang för allt vad de små benen bar.
På hemvägen ringde gannen och undrade om vi ville komma in på fika och leka med hennes grabbar.
Det ville vi såklart.
Efter en kanelbulle, massor av kaffe, mängder av snack och rejält tuff lek för min flinga med de lite äldre grabbarna knallade vi hemåt.
Väl hemma serverades gröt och min sockervadd gapade stort och svalde vackert.
Jag är i någon typ av chock tror jag..
Fast en underbar sådan.
Ska det här med ätandet äntligen lossna nu??
Helt slut av dagens eskapader somnade Dante när han fick sin kvällsflaska och mamman hann måla ute vid de nya skjutdörrarna, stryka en tvätt och skura golv.
Ändå är klockan bara halv 9.
Jag hinner ju att sätta igång med något nytt om jag vill men jag skiter i det och unnar mig en kväll vid tvn innan sängen kallar.

No comments: