Tuesday, July 14, 2009

Redan tisdag

Tiden går fort när man har fullt upp!
I söndags kväll stod det målning av tak i det fördömda på schemat.
Andra strykning av fyra, första med struktur.
Vågar knappt tro att något flyter på bra i det det fördömda rummet men jo, det ser ut att bli riktigt bra!
Underbara kompisen Jenny kom upp och höll mig sällskap och hjälpte mig att måla en dörr.
Fantastiskt gulligt och supernajs med sällskap!
Igår slocknade Dante över en hög leksaker kl 16.
Trots mina ivriga försök gick han inte att väcka innan 18...
Nä, det blev inget målat igår kväll, flingan körde på full throttle till nästan halv 10.
Däremot skruvade jag äntligen ihop knubbets sandlåda och röjde lite ibland alla lådor och grejor som står staplade i Dantes rum i väntan på att det fördömda ska bli klart.
De får nu förvaras i lillstugan.
Att jag inte tänkt på det innan...
Ikväll blir det mer röjande och förhoppningsvis målning.

No comments: