Monday, June 11, 2012

Det finns inget dåligt väder..

..bara dåliga kläder.
Jag vet inte jag.. gissar att en sydväst knappast stått pall mot hurricane katrina..
Hur som helst var det inte ens i närheten av orkanväder på söndagen men regnet öste ner och Dante var inte det minsta sugen på åka runt i joggingspåret i vagen då. Jag var inte särskilt sugen på att springa där heller ska medges.
Vi softade inomhus istället. Städade, strök tvätt, lagade köttbullar..
Sedan klättrade vi på väggarna båda två och gav oss ut i det där sabla regnet. Lika bra att vänja sig tänker jag.
Fram med cykeln och iväg på en tur. Dante cyklade, jag rände bakom och försökte hänga med.
Dante är hur duktig som helst på att cykla.. jag satte ju tillbaka stödhjulen på hans begärna men de nuddar han knappt när han cyklar, mer än när han bromsar in för att stanna typ.. annars kör han som om de inte fanns där.
Så, bara han får in knycken lite till så tar jag bort dem igen. Han har haft stor nytta av springcykeln, han fick ju balansen på köpet med den. Bästa köp typ.
Vi var ute i flera timmar, lekparken fick besök, mormor o morfar fick besök, Dante bestämde vart vi skulle, han tog ledning med hojen och jag knatade på bakom.

No comments: