Monday, June 25, 2012

Midsommar

På självaste aftonen. Sillunch intogs med finaste vänner innan vi åkte till Gustavsberg och dansade runt midsommarstången och hade picnic i gräset.

 Så kom regnet. Såklart.


foton : Therese, stulna från fejjan

Vi hade regnskydd på altanen där vi grillade, käkade en massa gott och hade det hur mysigt som helst trots regn. Även om det såklart alltid är skönare och mysigare med fint väder. För alla ungar om inte annat, som istället för att busa omkring i trädgården fick vara inne och stöka istället.

På midsommardagen var klockan satt på jävligt tidig morgon. Jag lämnade fröet hos mormor och gav mig av söderut. För första gången på ungefär 20 år skulle jag tillbringa natten i tält. Det finns ju en anledning till att det är 20 år sedan sist. Jag är inte ett stort fan om man säger så. Det såg mörkt ut på vägen ner.. Regnet vräkte ner.



Men väl på fallskärmsklubben så sken solen genom stora puffiga moln och inte en droppe regn föll under kvällen eller natten. Sån jäkla tur!


Här spenderade jag natten. I det allra minsta tältet ett öga skådat. En snubbe sa att det kommer bli lätt att hitta var jag bor för att mina bröst lär väl bukta ut i tältets tak. Ja, det låg något i det. Men det var överraskande gott om plats därinne trots allt. Inga boobs genom tältduken inte.


Festen blev som vanligt helt makalös, underbar. Skumtält, lasershow, eldkastare, bästa Glenn som spelade grym musik...
Fantastiska människor att umgås med. Jag är kär i allihop.

Jag var sjukt törstig på hemvägen...  Och pressade nog i mig ett par tusen kcal i diverse former dessutom. Om inte annat för att hålla mig vaken.. gud så trött jag var.. Men gud vad värt det!

Jag bäddade ner både mig och min skatt i min säng igår vid 20 tiden. Jag sov nog innan fröet tror jag.. men blev påmind om hur fantastiskt skönt det är att Dante sover i sin egen säng numera, jag blev väckt av hårda sparkar hur många gånger som helst under natten.
Idag är jag extra glad för mitt höjbara skrivbord. hade jag inte stått och jobbat hade jag som somnat med pannan i tangentbordet..




2 comments:

Sandra said...

Haha att du stod ut i ett tält!..Tur med vädret må jag säga iaf :):)..Kram från den "bortskämda"!

Linda said...

Ja en himla tur med vädret! Och inte så många timmar i tältet... det var ju party till gryningen ;)