Thursday, June 7, 2012

Nationaldag

Solen sken och en ledig dag väntade.
Underbart! Ja, ledig på så sätt att vi inte skulle till jobb och dagis, men dagen var fullbokad.
Jenny hade erbjudit sig att komma och hjälpa mig bära tillbaka möbler från lillstugan till uterummet, nu när plattorna är ditlagda.
Så snällt! Fick ett sms redan halv 9 på morgonen att 'bär nu inga möbler, gör något annat istället så länge tills vi kommer!'
Ja, jag svarade att lugn o fin nu, vi satt i pyjamas o käkade frukost . 'jo men sist jag skulle hjälpa dig kom jag typ 10,30 då hade du redan kastat ut den gamla sängen, monterat och satt den nya på plats'  hahaha ok, I get your point.
Vi hann göra en del annat som att plantera i nya krukan och sånt innan de kom.
Vi började med fika innan vi bar ner möbler till uterummet.
Sedan fikade vi lite till innan jag drog fram grillen och svängde ihop lunch åt oss. Lagom tills dess kom även Therese och Wille.
Så fikade vi än en gång och slöade i solen medan våra frön herjade runt så det stod härliga till. Underbart!




Lucas och Dante i gungan bak i trädgården

No comments: