Wednesday, July 18, 2012

En massage efter den här dagen hade fått kosta nästan vad som helst

Jag vaknade av de där förbannade, skatjävlarna som herjade loss på altantaket igen.
Far ut i vanlig ordning med viftande armar och arga skrik.
Godmorgon världen..
Lika bra att sätta igång dagens måsten när jag ändå var uppe..
På med en kanna kaffe och få igång tvättmaskinen, riva ur sängkläder och hänga ut kuddar och täcken på vädring, stöka undan det sista med att packa upp väskorna från helgens utflykt hann jag med innan Dante vaknade.
När han fått frukost i magen gick vi ut för att klippa gräset,  sedan drog vi fram stegen och klättrade upp på taket för att sopa av altantaket, försöka se vad det är som gör att det där förbaskade fåglarna håller till där på morgonkvisten. Igen. Kunde inte hitta någon förklaring den här gången heller..
Rensade hängrännorna både fram och bak när vi ändå höll på.
Så fick jag ett sms från kompisen som frågade om Dante ville komma och leka.
Ja det klart han fick! Då kunde jag ju måla lillstugan ostörd.
Han blev till och med upphämtad, nu snackar vi service, och jag satte fart.
Drygt fyra timmar senare lade jag ner målarpenseln och beskådade mitt verk. Lillstugan färdigmålad.
Fy fan så gött! Ja, grunden och fönstren ska målas också men det värsta är gjort.
Jag var totalt ledbruten i kroppen, axlarna värkte, huvudet värkte, jag hade varken ätit eller druckit sedan klockan 12 och nu var klockan 19.. slängde i mig lite yogurt å stående fot innan jag åkte och hämtade upp fröet. Jag blev serverad en bit smarrig paj innan jag fick med mig en ovillig liten skatt hemåt. Bad, natta liten, ta ner tvätt, hänga ny tvätt, prata i telefon, sjunka ner i soffan.
Nu måste jag bara bädda rent i sängen innan jag kan säga over and out för idag.
Måste nog svälja en Treo eller två oxå, min nacke och rygg tar död på mig..
Men jag är grymt nöjd med denna produktiva dag!
Och än en gång tänker jag att jag har världens finaste vänner.. så tacksam..

Dante och Wille på tur medan jag målar.

No comments: