Monday, July 9, 2012

Så var det måndag

Då var det dags att grundmåla.
Herregud alltså... det är ju så satans tråkigt att måla.. tänk då att måla en sabla korsvirkesstuga!
Åh men fatta hur många jäkla hörn, vinklar och vrår som man måste peta in med en liten pensel och dutta sig fram. Dör av tråk.  Så har jag sparat en massa virke som ligger i en hög bakom stugan så jag kan inte få upp stegen och komma åt ordentligt vid nocken på den sidan. But ofcourse..Ja det var ju bara att försöka få till något att ställa trappstegen på, sen var det balansen som var avgörande.
Men jag hann bara typ två tredjedelar av stugan för det är ju ett evigt spring när man samtidigt ska ta hand om en fyraåring.
Han är ju för all del väldigt 'självgående' numera men ena stunden vill han måla, på med målarkläder, så kladdar han ner sig, målar en stund innan han tröttnar. Tvätt av mig, tvätt av liten. Så gör vi om det ett antal gånger.. ja så måste ju barnet ha mat och så ska han på toa, mamma jag har fått fram något här på din telefon *argh* och nu har jag fått fram kameran på din telefon *argh* och ha hjälp med tusen andra saker..
Fick helt dåligt samvete när jag satte honom framför tv med en skål glass i knät.. skäms..
Jag gav upp framåt femtiden då ryggen var helt knas, för att inte tala om högerarmen.. vänstern är helt oduglig ju.. Jag har en kortsida och halva långsidan bak att grunda..hoppas hinna det innan torsdag.
Resten av eftermiddagen spenderades på studsmattan och så fyllde vi på den stora poolen.
Så fyllde jag på alldeles för mycket när jag missade ålla koll medan jag stimmade med tvätten så nu får jag hälla ut några hundra liter..
Så kan det gå.






Hej mamma, jag hittade kameran på telefonen!




Men det har varit en helt fantastiskt solig, underbar dag så min rygg har fått en jävla massa färg.
Det blir 'gilla' på den.

No comments: