Monday, July 2, 2012

Måndag morgon..

Det har varit en fartfylld helg.
Vi fick besök av Carina och hennes flickor i fredags. Ungarna lekte så det stod härliga till innan de alla tre däckade på madrass framför tvn.
Mammorna gav sig inte lika lätt..

Dante och Matilda dansar loss.

Lördagen började med en riktig långsittarfrukost. Gott! När gästerna gett sig av började jag förbereda mig inför kvällens bravader. Dante lämnades hos mormor och jag åkte på tjefest hemma hos Sus innan vi gick vidare ut på krogen. Superkul verkligen!

En bitter insikt av denna kväll är att jag kommer vara singel för resten av mitt liv. Jag skojar inte.
Jag är inte särskilt eftertraktad på marknaden kan man ju konstatera...

Söndagen... då var jag ju inte stålmannen direkt..
Jag hasade mig upp ur sängen och tog en promenad för att hämta fröet.
Vi tog vägen om lekparken, hoppade studsmatta i omgångar, käkade jordgubbar och kollade film sedan var det läggdags för fröet.
Jag hade lätt kunnat somna då jag med, men tog mig i kragen och klättrade upp och sopade altantaket. Borde vart gjort för längesedan.
Men nu är det gjort.
Kunde inte sova inatt. Alltså jag sov inte. Alls. Dör av trött.
Men nu är det sista veckan innan det blir några dagars semester, så nu är det bara att bita ihop och ligga i.

4 comments:

Mia said...

Älskling, det är inte på krogen du varken hittar eller vill hitta dem!! Kram!!!

Linda said...

Näe.. kanske inte men var? Var? VAR? ;)

Mia said...

Nätet funkade för mig! ;-)

Linda said...

:) Jag är för feg...