Sunday, July 22, 2012

En -upp och ner- dag

Jag hade en del att göra här hemma så även om solen strålade så fick vi hålla oss i trädgården och hoppa över roliga saker som att åka och fiska krabbor..
När jag står och stökar undan efter frukost kommer pappa.. han berättar att mamma är på sjukhuset hos sin syster..
Systern som i februari fick veta att hon hade cancer.
Igår förlorade hon kampen mot sjukdomen, jag förlorade en moster, min mamma förlorade en syster, hennes barnbarn en mormor, hennes man en hustru, hennes barn en mamma, och min mormor förlorade en dotter...
Mamma var givetvis förtvivlad, och hade dessutom dåligt samvete eftersom hon skulle passat Dante över natten.. Finaste mamma..
Det behövde hon självklart inte bry sig ett spår om.
Jag och fröet fick alltså ändrade planer så istället för att pimpa mig för fest tog vi cykeln till affären och laddade med lördagsmys.
På hemväg ringde mamma och sa att hon varit och tagit farväl, att hon gärna ville passa Dante ändå.. så hon fick annat att tänka på och göra.
Dante blev eld och lågor så vi ändrade tillbaka planerna.
Fiffade mig för kvällen, lämnade fröet och gav mig av för att födelsedagsfira AnnaCarin tillsammans med en hög sköna tanter. Vi hade självklart hur kul som helst och åt och drack så magen såg gravid ut.

Jag somnade med sminket på... en riktig nyponros i morse alltså..



No comments: