Monday, July 9, 2012

Söndag

Projekt 'måla lillstugan' fortsatte.
Det var dags att skrapa och borsta innan vi kunde sätta igång att grundmåla.
Det var fortfarande fuktigt på ställen så vi fick vänta med att måla, bara dörren fick ett lager färg.
Istället klippte jag gräset och Dante slocknade på soffan.
Inte så konstigt med tanke på alla sena kvällar vi haft, men det betydde ännu en sen kväll..
Det tar sina modiga timmar att klippa hela min gräsmatta och även kantklipp blev gjort innan jag väckte fröet.
Vi skulle spela bandy och tog ut målet på gräsmattan. Där blev vi halvt hysteriska, okej, jag blev halvt hysterisk när jag insåg att det kanppt gick att sätta ner fötterna för alla sniglar!
Fy faan.. det blev snigeljakt istället. Två stycken smockfulla enlitersspänner fick vi ihop på en kvart ungefär.
Nåt så vedervärdigt.


No comments: