Friday, May 3, 2013

Här sitter jag..

..på fredagskvällen framför datorn.
Det är visst hockey på tv, men det skiter jag i. Just idag åtminstone.
Så har man då ett par dagars ledighet framför sig då.
Så skönt! Det är ju galet vad mycket som ska hinnas med under de lediga stunder man har till förfogande under veckorna.
Valborgsafton tillbringades tillsammans med finaste vänner, vi åt gott och drack gott, kidsen herjade och vi hade som vanligt hur mysigt som helst.
Vi var ju helt lediga på onsdagen och den dagen spenderades med våra vänner ute i det vackra vädret. Vi tog med en engångsgrill ner till havskanten där vi spelade kubb och fotboll och hade det hur mysigt som helst

Min kille kom hit igen på onsdagskvällen. han fortsatte sitt projekt med att lägga plattor vid lillstugan. Duktigt! Nu är det 99% klart. jag ska bara fixa dit en 'framkant' av impregnerat trä och det tänkte jag fixa i morgon.
Vi var och firade mamma igår ,torsdag, på dagen innan födelsedagen.
Vi bjöds på gott grillat, gott dricka, gott sällskap. Mycket trevligt.
Idag Blev det gjort en massa småpill och nödvändiga måsten som jag haft svårt att utföra själv pga bristande råstyrka bla. Bra med en kraftig karl att få hjälp av!
Vid tvåtiden var det dags för både mig och Dante att få vaccin inför resan.
Dante var inte helt nöjd kan jag säga.. men det lugnade sig snart. Tänk att det ska vara så sabla skräckinjagande att ta en stackars spruta?!
Vi åkte runt och uträttade en massa måsten idag oxå innan vi åkte hem och fixade med än det ena än det andra. Så sparkade vi lite fotboll och hoppade studsmatta. Kul!



Till kvällsmys blev det räkmacka till Dante och räksallad till mig.
Så.Himla.Gott!
Dante ville visst äta det varenda dag sa han. Han kunde hoppa över korven till och med upplyste han mig om.
Ja, hellre räkor än korv måste jag ju säga.. men någon måtta får det vara på den lilla gourmanden.


Sedan kom glassbilen tjutande och då satte vi av efter den, så en efterrättsglass blev det oxå.
Jaha så var det då dags att stoppa fröet i säng och jag knatar runt här i godan ro och donar så ser jag plötsligt att det är fyra stycken 13-14 åriga grabbar som är på vår studsmatta och hoppar!
Ameh, va fan! jag öppnar altandörren och de kastar sig ut genom glipan i nätet med en väldig fart. jag går ut och går efter dem men de springer iväg. Så vänder den ena killen och går tillbaka mot mig, så sträcken han ut armarna, slår sig för bröstet och ut med dem igen och sägar: ja vad ska du göra då? Va? Va? Jävla *något jag inte uppfattar vad det är för ord*.
Jag bara glor tillbaka utan att säga ett ord, står där som om jag vore oberörd med armarna i kors.
Så vände han och sprang efter sin vänner..
Usch.. tyckte minsann att hela händelsen var lite läbbig jag.. Nu nojar jag att de ska komma tillbaka och jävlas så nu har jag dragit ner i alla fönster och dragit för altandörrarna som ett annat nervknippe..
Fånigt att bli skärrad av det där kanske men det blev jag. Dante oxå.. han säg ju inte mer än att de sprang och att jag gick ut efter dem men hade ju tusen frågor efteråt...



No comments: