Monday, March 25, 2013

På besök i Smauland

Hämtade fröet på dagis i fredags och vi styrde kosan mot Växjö för en helg med pojkvännen och hans familj.
Urtrevligt umgänge, supergod mat och dryck,  lite trädgårdsjobb, lekparkslek, fika utomhus i solskenet och alldeles för lite sömn har det blivit och jag har njutit varenda sekund.
Jag var tvungen att sockerchocka mig genom alla de 35 milen hemåt för att hålla mig vaken. Nemas problemas med det..
Fröets bärbara dvd pajjade och när han inte hade den att underhålla sig med så slocknade han och sov med öppen mun i två timmar.
Han snarkade loss trots min försök att väcka honom så när vi kom till Göteborg hojtade jag i ännu ett försök att väcka honom,
'Kolla Dante! Där är Liseberg!'
Han satte sig käpprätt upp i bilstolen men utan att öppna ögonen tjoade han tillbaka 'Wow mamma! Coolt!' innan han lutade sig tillbaka och fortsatte snarka.
Jag dog lite av skratt i framsätet..
Gissa vem som inte somnade igår kväll..
Men nu är det en ny arbetsvecka som hägrar, bara att samla ihop sig och ta nya friska tag!



No comments: