Monday, September 17, 2007

Insomnia

Vad är det som gör att man bara inte kan sova ibland?
Efter att ha sovit illa natten lör-sön var jag allt annat än pigg igår. Hålögd hasade jag mig runt hemma, så uttråkad att fasen då jag tuggade fradga, rev mitt hår och åt ALLT som kom i min väg, till och med gått över och jag istället kände mig ganska orkeslös och apatisk.
Jag gäspade oavbrutet, ögonen tårades och det fanns inget vettigt på TV:n att glo på. Jag bestämde mig för att krypa isäng, klockan var ju trots allt 20,30.
Kände mig som ormen Kaa eller vad han nu heter, han i Robin Hood iaf, när jag väl kom isäng. Enda skillnaden var att jag inte började snarka efter två sekunder.
Jag vände och vred mig, ärret gjorde hur ont som helst i de flesta ställningar, jag tvingade mig att ligga stilla tills armen, eller benet för den delen, domnade bort ordentligt och jag var tvungen att vända mig innan kroppsdelen förtvinade och ramlade av för att den inte fått tillräcklig blodtillförsel.
Jag stoppade in proppar i öronen för att stänga ute minsta störande ljud. Den annars så sköna Tempurkudden kändes som en jävla tegelsten under huvudet, bort med den.
Jag försökte övertala mig själv att inte titta på klockan, intalade mig att om jag gjorde det så skulle ögonen börja blöda, jag skulle inte få lördagsgodis på en månad (finns ju sex dagar till i veckan att ta igen det på, så vem fan bryr sig egentligen), jag skulle tappa alla tänder, få konstiga utväxter på kroppen eller så skulle jag få hjärtstillestånd och det ville jag ju inte. Fast hellre det än att få konstiga utväxter på kroppen… sån fåfäng kärring är jag.
Men, det är ju ingen nyhet att jag inte har ett jävla uns av självdisciplin så oavsett dessa vidriga hot så kollade jag såklart på klockan.
23,58 lyste ilsket rött emot mig i mörkret.
Jag började nästan gråta.
Sov för fan…
somna nu då…
somna då förihelvetes jäääävlar!
Tänk på havet, vågornas brus, luuuugn… Nä, skrikande måsar tog sig in i den bilden och förstörde alltihop..
”Om jag inte somnar nu så får jag inte sminka mig på tre dagar” var nästa hotet till mig själv.
Då fick jag nog hjärtstillestånd light eller något för ja, jag tror ta mig fan det funkade.

No comments: