Monday, September 3, 2007

OP

Då var det dags.
Imorgon blir jag opererad. Riktigt nervös faktiskt. Av lite olika anledingar. En är att jag kommer att få ryggmärgsbedövning...ugh... "Det är inte alls så farligt" sa läkaren. Jäjä, som om han skulle säga att "jo, det gör ont som faaan och om vi sticker en tiondelsmillimeter fel så blir du förlamad för resten av livet" Skulle inte tro det. Men tydligen återhämtar man sig snabbare om man fått den sprutan och det är ju ett plus förstås.
Jag kommer ändå att bli sövd så klart och det är oxå ett litet orosmoment. Sist jag opererades vaknade jag på uppvaket av att två sköterskor smiskade mig i ansiktet o ropade: "Du måste andas Linda, Du måste andas" Herregud jag trodde min sista stund var kommen. Jag slutade andas så fort jag slumrade till och maskinen jag var kopplad till pep heeela tiden! Läskigt.
Men, jag ska väl överleva den är gången oxå.
Så hoppas vi att de inte fläcker ut hela innanmätet på mig utan bara karvar bort det nödvändigaste...

4 comments:

Mirijam said...

Å gud vad läskigt, sluta för guds skull inte andas imorgon!

Lycka till, eller vad man säger. massa kramar!

Linda said...

Tack mirijam!! Jag ska göra mitt bästa för att hålla igång andningen :-)
Kram på dig!

Helena said...

Tänker på dig!!!! Allt kommer gå bra ska du se! Kramar i massor!!!
//Helena

Sandra said...

Hoppas att op gick bra för dig o att du började andas lite snabbare denna gången! Kram kram