Monday, October 29, 2007

Härlig helg!

I fredags kom ett gäng kompisar hem till mig på middag.
Färssoppan blev smarrig och det hembakta brödet blev riktigt gott det oxå så vi åt oss alldeles proppmätta. Till efterrätt blev det inga kakor utan glass med varma jordgubbar. Inte helt fel det heller.
Gästerna pimplade vin och babblade till tvåtiden innan de fick nog och yrade hemåt. Jag var ju förstås nykter och redig så jag städade och diskade undan allt innan jag kröp isäng och försökta sova. Det gick sådär bra..
På lördagkvällen var det filmkubbs träff. Vi käkade god mat och svingod efterrätt, en varm citrussallad med kanel, kardemumma och sirap, till det serverades vaniljglass... MUMS!
Vi snackade så mycket att klockan blev 1 innan vi kom på att vi ju skulle kollat film. Men vi sket idet o babblade vidare istället. Damerna drack vin och jag hade förberett mig med en alkoholfri flaska. Helt okej.. om man inte är alltför kräsen.
Vi knatade hemåt i stormen vid 2 tiden och än en gång sov jag grymt illa.
På söndagsmorgonen ringde klockan vid 8,30. Jag hade lovat att vara barnvakt åt kompisens treåring. Självklart hade jag glömt att ställa om klockan så jag kunde softa en stund på soffan under filten innan jag gav mig iväg.

Idag är det testdag... Fy ända in i helvete vad nervöst!! Får väl läsa på instruktionerna om man måste testa på morgonen. Då kommer jag definitivt att ligga sömnlös inatt....

2 comments:

Sandra said...

Hoppas att det gått bra idag:) Ohh vilken härlig helg du haft! Kram

Charlies mamma said...

Hej vännen!! Tell >Trissan, jag e sååå nervös, håller tummen för dig!! Kramis