Thursday, October 4, 2007

Höststök

Igår tvingade jag ut den slappa kärringkroppen i trädgården för att fixa inför höst och vinter.
Det står ett asstort kastanjeträd och dräller flera hundra kilo kastanjer och löv stora som dasslock. Detta bör man kratta upp om man har lust att även i fortsättningen ta sig in och ut ur huset.
Jag klippte ner alla buskar o sånt där som nu bara är torra pinnar som sticker upp överallt. Herreguuuuud vad mycket skräp det blev!! Jag krattade och krattade o mitt stackars ärr sved o började blöda men skam den som ger sig.
Det var så jäkla mycket skräp att jag förstås inte hade säckar så det räckte till... typiskt. Jag övervägde i sisådär en tiondels sekund om att åka till affären och köpa fler, men så tittade jag ner på mina gummistövlar, fläckiga fleecetröja och "gå inte utanför trädgården brallor" och bestämde mig för att skita i det och handla idag istället. Så nu ligger det en prydligt ihopkrattad hög kvar i trädgården. Skulle inte förvåna mig om det kommer en rejäl vindil och sprider ut alltihop igen.
Jag packade in trädgårdsmöblerna i vinterpresenningen oxå och tänkte på vilket uselt sommarväder det varit. Har inte tillbringat många timmar i den möbeln i år inte.

No comments: