Friday, December 7, 2007

Alzheimers light

Häromdagen kom mamma upp till jobbet o sa att en affär i närheten hade total utförsäljning för att de skulle stänga. Jag blev helt till mig för jag har kollat på ett par gardiner där vid flertal tillfällen. Kanon, här ska fyndas! Jag hoppade i bilen o gav mig dit. Jag kom ut med två stora kassar livsnödvändiga prylar, bla de där gardinerna!
När jag kom hem drog jag fram strykbrädan direkt, strök o hängde upp mina nya fina gardiner.
När jag sedan skulle lägga in allt det andra jag handlat, öppnar skåpet och vad ligger där om inte exakt de gardiner jag just hängt upp!! Jag HADE köpt dem tidigare, fast det har jag inte ett minne av!!!
Vad galet!!
Eftersom det var utförsäljning kan jag ju inte lämna tillbaka dem heller..
Aja, nu kan jag ju ha likadana i både matrum och vardagsrum.

3 comments:

Charlies mamma said...

Mooohahhahaa** ASG* du e bara för rolig! Men e de snygga, ja förmdoligen eftersom du köpte två uppsättningar...hih kanske jag kan köpa de av dig tänkte jag? Kraaamis

Mirijam said...

Men gud vad rolig du är!

Blir tyvärr ingen julfest för mig, kommer åka till ökand på torsdag och sen vidare till sthlm fram tills jul.
men vi får ju ta och styra upp någon brudträff snart, det vore skitkul!

Linda said...

Therese: Ja herregud, hur virrig kan man bli? Ja jag tycker allt att de är snygga, tur det nu när jag har dubbla uppsättningar!!
Kram kram

Mirijam: Åhh det var ju synd!! Men när det vankas brudträff så hojta till, jag o min mage kommer gärna!! Kram på dig o ha det så mysigt på Öland o i Sthlm