Monday, December 3, 2007

Julbord

Jag var ju på julbord i lördags och det var hur kul som helst!!
Showen var jättebra, maten var smarrig, där fanns hemmagjorda köttbullar som faktiskt är ett krav på julbordet tycker jag, mängder med smarriga sillinläggningar, alla traditionella maträtter och ett gottebord som tillfredsställde även mig.
Vår yngsta medarbetare (21år) var dragen redan när vi hämtade honom vid 14 tiden. Han blev förstås placerad jämte mig vid bordet, han åt ingenting, drack massor, beställde in tequila efter tequila,(gratis är gott) han började stöta på mig, blev hur gapig som helst o lite pinsam, men vid 21,30 tiden yrade han iväg till sitt hotellrum o däckade. Stenhård grabb....
Det bästa med att vara nykter är när man ser öken släpa sig upp dagen efter för att på skakiga ben ta sig till frukosten. Då sitter man där o är helt pigg med en rasande aptit och mölar i sig av alla sorter för att sedan vinka hejdå o bränna hemåt, medans de måste nyktra till i några timmar innan de kan köra bil.
Släpade till och med hängröven till gymmet på söndagen istället för att bakfyllefrossa mig till ångest i soffhörnan. Riktigt najs!

4 comments:

Helena said...

Hej snygging!

Vågar nästan inte fråga men betyder din nykterhet att det lilla ynglet hänger sig fast..?

Tänker du komma ner och hälsa på snart? Vi har ju julfest den 15.de!

Stor kram!!!

Mirijam said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Linda said...

Mirijam: Ja, jag borde ju ha redigerat din kommentar innan jag tryckte på publish... Nu blev det ist så att jag fick ta bort hela.. So sorry..

Helena: hehe... avslöjandet kommer. Ja helt ärligt så är jag faktiskt sugen på att komma ner på julfesten. Kan man ta med en tjejkompis isf? O sova i 097?
KRAAAM på er

Linda said...

Mirijam: ja, jag fick ta bort för att inte publicera din e-mail alltså... :-))