Friday, March 7, 2008

Jag blir så svaaaaag

För nästan ett år sedan sade jag upp mitt bredband hemma. Min dåvarande leverantör Spray skulle gå ihop med Glocalnet o blabla. Jag hade ju så klart tänkt att skaffa ny leverantör men det har inte blivit av helt enkelt och jag har väl saknat det ibland men det har vart helt ok faktiskt.
Nu känner jag iaf att jag vill vara uppkopplad mot världen även hemifrån igen så jag försöker först att skaffa bredbandet via Telias hemsida.
Jag väljer att identifiera mig via e-leg. Såklart funkar det inte.
Jag väljer då att identifiera mig via mitt personnummer. Jag kommer till en punkt i beställningen där jag ska uppge nuvarande bredbandsleverantör. Går inte att välja "jag har ingen".
SUCK.
Efter många försök och en hel del svordomar blir det till att ringa kundtjänst.

Ulla: Joo, men du har ju en bredbandsleverantör.
Jag:Nääää, jag har inte haft bredband på snart ett år.
Ulla: Fast du står fortfarande som uppkopplad hos dem, det kan bli så ibland, att de inte plockar bort dig liksom...
Jag: Vaaaaa?
Ulla: ja... ja så du får ringa dem o be dem ta bort dig..

Fast jag HAR ju inget bredband.. alltså ingen uppkoppling.
Skulle inte förvåna mig om jag får en retroaktiv räkning på en miljon på det där bredbandet jag inte visste om dessutom...

1 comment:

Sivan said...

Mobilt bredband is da shit! :)