Tuesday, April 6, 2010

Annandag påsk

Tanken var att vi skulle ge oss av till Emaus lantgård.
Vi skulle packa matsäcken och ladda för en förmiddag med ridning, klappa kaniner och leka på lekplatsen.
Vi vaknade till ett snöblandat ösregn.
Kändes ju sådär att tillbringa en massa timar utomhus i det..
Istället tog vi med oss mormor och brorsdottern till badhuset.
Dante fick nya armkuddar att bada med.
De var hur bra som helst och han kunde guppa runt, plaska och 'simma' helt själv.
Jätteroligt.
När vi kom hem var Dante galet trött och så även mamman.
Jag bestämde mig för att vila tillsammans med mitt frö och vi kröp ner i mammans säng tillsammans.
När jag vaknade till kändes det som om vi sovit väldigt länge.
Dante sov fortfarande och han sover ju sällan längre än 1-1½ timma.
Jag kollade klockan.
16.27
Whaaaaaat???
Vi hade sovit i över tre timmar!!!!
Holy shit.
Men vad skönt det var!
Säkerligen välbehövligt för oss båda.

No comments: