Monday, April 12, 2010

Kids, don´t try this at home.

Som alla år när vårsolen kikar fram och jag kan brotta mig ur de tjocka koftorna jag begravt mig i under vintern, känner jag mig blek, på gränsen till genomskinlig.
Fick rekomenderat ett brun utan sol spray som heter Tan Can.
Lördagskvällen spenderades i vanlig ordning i hemmets lugna vrå och jag bestämde mig för att spraya mig härligt gyllenbrun.
Enligt flaskans rekommendationer ska man stå i duschen eller på annat väl ventilerad plats..
Det fick bli i badkaret.
Jag startar sprayandet.
Därmed även total ödeläggelse av mitt badrum.
Badkaret , duschdraperi och vägg ändrade färg i samma takt som min hud.
Jag ansträngde mig verkligen för att spraya jämnt och med lika stort avstånd överallt.
Jag misslyckades tydligen med detta.
Under tiden som jag svärande skrubbade mitt badrum blev jag allt fläckigare.
Efter någon timma insåg jag att jag sprayat allt annat än jämt.
Fötterna såg ut att tillhöra en annan kropp från en annan värdsdel..
Jag skrubbade mig rödflammig i duschen på söndagsmorgonen och överskottsfärgen rann med vattnet ner i avloppet.
Men, den sitter ju förbannat bra alltså, den där färgen, så jag är fortfarande fläckig..
Jag får nog öva några gånger innan det blir dags för mer lättklädd uppvisning..

No comments: