Thursday, April 8, 2010

Nytt underbart

Att mitt frö nu pratar på som bara den är ju härligt i sig.
Jag blir helt full i skratt flera gånger varje dag på grund av saker han säger.
Jag blir liksom förvånad hela tiden över vad han kan säga och förstår.
Häromdagen när vi skulle gå ut och tog på oss ytterkläderna berättar Dante som vanligt vad alla plagg vi tar på heter.
'Antar'
'Mossa'
'Acka'
'Koona'
'Mammas acka'
osv.
Så pekade han på mina vantar och sa
'E dina antar'
Ja, det nya med denna mening var att han använde sig av ordet 'dina' istället för 'mammas'.
Han säger oxå 'min' om sina leksaker eller böcker och allt oftare kommer det 'jag ha' eller 'jag smaka' istället för 'Dante ha' osv..
Ett litet steg för mänskligheten men ett större steg i tarzans utveckling.

1 comment:

Leni said...

Ljuvligt!
Man blir så stolt över sina små människor...;)
Kram på er