Thursday, April 1, 2010

Mammans tålamod eroderar, sakta men säkert

Igår var det ännu en kväll då det tog evigheter för mitt frö att somna.
2 timmar närmare bestämt.
Min puls låg någonstans på 480 slag per minut.
Tänder gnisslades och jag var på gränsen att börja hyperventilera.
Jag gjorde nog det förresten.
Helst skulle jag bara vilja banka skallen in väggen, rusa ut i trädgården och vråla ut min frustration, halsa en vinare och röka 45 cigg på raken.
Men istället biter jag ihop så jag hör hur tänderna krackelerar.
Jag kan bara inbilla mig hur jobbigt det måste vara för Dante.
Att verkligen inte kunna slappna av såpass att han kan somna.
Nej, får bli ett nytt samtal med Bvc för att ta en närmare titt på det här med hans sömn.
Så väntar jag fortfarande på svaret på proverna han tog för två veckor sedan..

No comments: