Tuesday, April 6, 2010

Påskdagen

Jag lämnade skatten hos mormor strax efter frukost, drog på mig arbetsbrallan och handskar och satte igång med röjandet och bortforslande av mitt raserade växthus.
Det tog nästan tre och en halv timmars oavbrutet arbete.
Nu ligger det på släpkärran i väntan på att få åka till tippen.
Under tiden jag höll på kom pappa bort med motorsåg och häckklippare i högsta hugg.
Han gick bärsärk på mina buskar och sågade, klippte och ansade allt som kom i hans väg.
Underbart snällt!
Detta betydde att jag hade sisådär 85 fulla skottkärrelass att köra undan, men vad gjorde det, nu är det ansat och klart inför säsongen.
Så jäkla skönt!
Inte för att det inte finns att göra. Där ligger drivor av pinnar, kvistar och grenar som ska forslas undan, krukor att plantera, rabatter att rensa och buskar att flytta.
Men det finns gott om tid.
Eller...

No comments: