Saturday, July 31, 2010

Dagen efter

Vaknade på fredagsförmiddagen, lite torrare än vanligt i munnen.
Efter frukost och dusch hoppade jag på cykeln och trampade iväg i duggregnet.
Tog svängen om kompisen för att lämna lite kvarglömda saker innan jag trampade vidare för att hämta upp min lilla sockerpuff hos mormor.
Han kom farande med armarna utsträckta o ropade.
'momor! e min mamma som kommer!!!'
Awwww... jag dör kärleksdöden.
Vi cyklade hemåt i regnet, bytte fördmedel till bil och tog oss till affären en sväng.
Sabla ösregnande..
När vi kom hem stod AC med familj och väntade på oss.
Det blev kaffe, babbel och lek innan de körde hemåt i ovädret igen.
Jag och mitt frö var lika rastlösa båda två av att sitta inne och uggla, så vi tog på oss regnkläder och gummistövlar och gav oss i regnet.
Dante var helt lyrisk över alla härliga vattenpölar han hoppade runt i.
Vi promenerade i flera kilometer, jag hade inte vagnen med mig utan fröets små ben pinnade ivrigt på.
Så himla duktig.
När vi kom hem käkade vi middag och sedan var det dags för välling och pyjamas.
Tarzan hann knappt svälja ner och få nappen i munnen innan han sov.
Klockan var 19.10.
Jag hade alltså hela kvällen på mig att göra en massa nyttigheter, men jag latade mig mest.
Och käkade godis.

No comments: