Tuesday, July 20, 2010

Kalas nummer sex

På lördagsmorgonen lämnades tarzan i tryggt förvar hos världens bästa morföräldrar och mamman satte av mot nya upptåg.
Den här gången väntade Helsingborg och sommarfest med gamla fallskärmshopparkompisar.
Lika förbaskat kul som vanligt.
Jag tog det hyfsat lugnt och slängde mig på luftmadrassen redan vid halv 2 tiden.
Det tog inte många minuter innan en kompis kom klampande och undrade vad tusan jag höll på med.
'SOVA?'
'E du galen?'
'Upp å hoppa nu!'
'Har du öronproppar din gamla tant hahahahahahahaha'
Jag fnös åt hånet och vägrade flytta hängröven.
Han strävade med att försöka övertala mig i ett par timmar innan han kapitulerade och slocknade jämte mig på madrassen.
Då hade jag skrattkramper i magen, så det passade alldeles lagom.
Några timmar senare var det dags att vakna igen.
Koffeinkickar och sockerchockar var absolut nödvändiga under de 30 milen hemåt.

No comments: