Friday, July 2, 2010

Trevliga torsdag, underbara natt

Igår hämtades en väldigt smutsig liten pojke på dagis.
Det hade badats i vattenspridare under dagen.
Jag tror han badat med kläderna på och sedan rullat sig i sandlådan.
Som den förutseende mamman jag är hade jag med mig rena kläder och på parkeringen näckades mitt frö för klädbyte.
Blöjan såg lite tung ut så den åkte av den oxå.
Den var full av grus och sand..
Jag oroade mig genast för den nyopererade snoppen och gav skatten en provisorisk dusch med en vattenflaska.
Han var inte helt nöjd..
På med ny blöja, nya kläder och iväg bar det till Färgelanda för att hälsa på kompisar där.
Vi hade en fantastiskt trevlig eftermiddag/kväll.
Dante hade en lekkompis i Wilmer och nya lilla bäbisen Hjalmar var väldigt spännande.
Han är helt begeistrad av de små, klappar så fint och mjukt och vill lukta i håret.
Mammas lilla darling.
Tarzan slocknade i bilen på hemväg efter en flaska välling, lyftes över till sin säng och
sov där hela natten!!
Alltså, inse lyckan i att få en natt oavbruten sömn.
Två nätter inom en veckans tid.
Jag är fukking extatic!!
Lika ljuvligt som det är att borra in näsan i en liten varm barnnacke, dra in doften av fjunig hjässa, lägga handen på en liten bröstkorg och känna hur den häver upp och ner av lugna andetag, lika påfrestande är det att bli väckt femtioelva gånger av små hårda knubbiga nävar som kommer farande med oanad kraft, bli sparkad av små fötter, skallad av stenhårt fjunigt litet huvud och skrik.
Så är jag givetvis otroligt glad för Dantes skull!
Så skönt för honom att kunna sova hela nätter igenom!
Fredagen kunde inte börjat bättre !

No comments: