Saturday, July 31, 2010

Lekdag

Jag väcktes av att det plingade i mobilen.
Kompisen skickade ett sms o frågade om vi ville hänga med till Leklandet.
Klockan var nästan halv NIO och mitt frö sov fortfarande! (tyvärr inte sedan han somnade på kvällen dock)
Fick lägga handen på hans bröst för att försäkra mig om att han andades o hade puls..
Jag svarade att : det ville vi självklart! Skuttade upp ur sängen, in i duschen och hann fixa till mig innan fröet vaknade klockan NIO!
Vi var påklädda, matade och klara för avfärd en timma senare.
Vi var på leklandet i nästan tre timmar!
Herregud så roligt vi hade!
Vi åkte alla möjliga rutchkanor, vissa gick med en jäkla fart och jag har svedda armbågar efter fåfänga försök att stoppa upp farten och skydda mitt frö från att plattas ut mot väggen mittemot när vi kam farande som skjutna ur en kanon.
Andra gick i lugnare tempo men var lika roliga för det.





När vi busat klart åkte vi till mormor och kom alldeles lagom tills det serverades lunch. En sån himla tur för den lata mamman.

Mätta och belåtna åkte vi hem och parkerade bilen, bytte till barnvagn och gympadojjor och tog en promenad hem till kompisen för mera bus och lek. Vi blev där i ett par väldigt trevliga timmar innan vi knallade hemåt igen.

Ännu en dag utan middagslur, ännu en dag då skatten somnar på direkten efter välling strax efter sju. Ännu en kväll med massor av timmar för mamman att göra nytta. Men... nä.. jag bara latar mig.

Och käkar godis.

2 comments:

sivan said...

Gud vad härligt med sömnen!! Äntligen - och du är värd att slappa i soffan med godis efter alla dina nätter med Tarzan... :)

Linda said...

Ja så härligt!! Nu vaknar han ju fortfarande några gånger under natten men, hey.. stooooor skillnad ändå :)