Tuesday, July 20, 2010

Kalas nummer sju

Jag brassade på så gott Priusen förmådde hemöver från Helsingborg, svängde inom för att hämta mitt mirakel hos mormor o morfar.
Han låg och sov, så jag passade på att kasta kroppaset i duschen, sminka nytt fejs, trycka i mig köttbullar och potatis innan jag fick gosa med min skatt.
Vi åkte hem, tömde min övernattningsväska på sängen och fyllde på med ny packning.
Kylbagen packades full och vi lastade ut allt i bilen och satte av mot kvällens baluns.
Den här gången var det dags för grillfest i Brastad.
Och sablars vilken fest det blev.
Tarzan hade hur kul som helst med de större barnen innan han somnade gott på vår luftmadrass i ett avskilt rum.
De två stora flickorna ville natta med välling och de fick gärna försöka för mig.
Jag var ytterst tveksam till att de skulle lyckas, men minsann, mitt mirakel somnade sött.
Känns stort faktiskt då jag eller mormor vart de enda som nattat innan.
Mamman däremot tappade allt begrepp om tiden och hade så förbannat kul.
Vi spelade en massa musik, dansade, drack rosé och skrattade så jag blev helt hes i halsen.
En riktigt svinrolig hemmafest helt enkelt!
Jag kröp ner hos min skatt framåt morgonkvisten, och inte så många timmar senare var det dags att vakna.
Det var med stor ansträngning jag fick upp ögonen.
Miraklet tyckte nog att jag behövde piskas igång på allvar, slog på stort och bajsade igenom pyjamasen.
När han låg i bara rumpan på madrassen för att få ny blöja passade han på att kissa.
Typ en halvliter.
Upp å hoppa alltså.
Vi käkade brunch med värdfolket och jag hällde i mig en kanna kaffe innan vi åkte hemåt igen.
Först veckan på semestern avklarad.
Kunde inte vart bättre!
Idag vilar vi oss med en jobbedag.

No comments: