Monday, January 2, 2012

Gott nytt år

Så var det då 2012..
Aftonen tillbringades med finaste vänner, vi käkade suupergod mat som inleddes med skagentoast, följdes upp med oxfilé, potatisgratäng och sallad för att avslutas med daimglasstårta med mandelmarängbotten och exotisk frukt till det.
Buuurp!
Det blev förstås en massa snacks och gott att dricka utöver det, så vi behövde verkligen inte gå hungriga..
Dante slocknad strax efter 23, Elliot i samma veva, så vid midnatt hade vi bara en vaken liten Wille som var uthållig som få.
Han somnade strax därefter han med..
Vi spelade spel och babblade och klockan sa swoooosch till halv tre när jag packade Dante i vagnen, satte igång en massa blinkande reflexer o grejjer så vi såg ut som en vandrade julgran där vi vandrade hemåt i mörkret.
Jag och fröet släckte sänglampan vid 3 och jag vaknade igen vid kvart över 6.. men ååhh..
Jag kan verkligen inte sova när jag druckit alkohol.
Sjukt trött igår kväll, så jag gick o lade mig samtidigt med Dante vid 20.
Jag sov kanske en kvart innan jag vaknade med ett ryck och flög ur sängen, larmade av, kände på alla dörrar, kollade så tvn var av och sånt där som jag redan gjort en gång.. en smula i nattmössan..
Sen hade jag ortoligt svårt att somna om.
Dante väckte mig vid 4 inatt och jag somnade såklart inte om efter det..
Klev upp, dammade av löpbandet och promenerade i 20 minuter.
Tänka sig.


No comments: