Friday, December 30, 2011

Sånt där som bara händer andra

Igår var jag hos frissan och fiffade mig lite.
Intill frissan ligger en skoaffär. Där hängde förstås stora rea skyltar överallt..
Måste nog ta en snabbkik..
Jorå, jag hittade ett par skor och ett par tofflor som absolut skulle med hem.
Fram till kassan, drar kortet 'medges ej'..
Försöker igen.
'Medges ej'
Men, va?
Jag frågade tjejen om hon kunde se varför det nekades, pengar skulle det ju finnas på kortet 'om nu inte någon kapat mitt kort förstås' skojar jag.
Nej, kortat funkade inte, jag fick lösa ut mig med jobbkortet och ilade tillbaka til jobbet med en orolig känsla i magen.
Loggar in mig på banken och jaha.. någon jävel har kapat mitt kort och shoppat loss för 8500 av mina pengar!!
Hjärtklappning, ringa banken spärra kort, ringa företaget där den jävlen handlat och prata med dem. Dessvärre hade grejerna skickats och blivit uthämtade.
Typiskt.
Ner till polisen för att göra en anmälan, fylla i papper till banken och maila dem.
Pjuh.
Så jävla ledsen orolig och upprörd.
Hur kan det hända?
Allt för lätt, sa polisen..
Jo. Det är väl så, många drabbas.
Kände mig inte särskilt uppåt igår kväll ska erkännas, men idag när jag sitter här på jobbet så kommer det ett mail.
Från SE Banken att de satt in 8500 kr på mitt konto!!
Idag!!
Alltså det är inte ens 24 timmar efter det att jag skickade in reklamationen!
Det kallar jag service!
Bästa banken ever!!
Nu är jag glad igen.

No comments: