Thursday, March 14, 2013

Ett tidigt vårtecken. För tidigt.

I måndags hjälptes jag och min kille åt att ta fram Dantes studsmatta.
Jag satte inte upp nätet eller den där skyddskanten där och då. På tisdagen hoppade Dante så ivrigt att han hoppade av studsmattan och landade med kinden på en sten.
Men är det inte så jävla typiskt?
Men det gick bra tack o lov, de är tåliga typer, de där 'snart femåringarna'.
Igår kom en ny laddning snöstorm så istället för att hoppa på studsmattan fick vi skotta snö när vi kom hem. Plogen hade redan varit och gjort fint på gatan och plogat upp en driva framför infarten .
Snöskottningen blev gårdagens träning. Fast jag lovat mig själv att ta tag i det. Och sluta äta godis. Jag missade på båda igår. Så jävla dåligt.
Dante önskade och fick fiskbullar, sås och kokt potatis till middag (skräpmat? Yes? No? Mittemellan?)
Jag tvingade även i honom en gurkbit och ett yttebyttigt musbett på en minibit avocado. Att han inte kväljde ihjäl sig..
Jag svängde ihop en omelett med salami och getost till mig. Låter asgott, blev sådärgott.

1 comment:

Sandra said...

De har en vilja av stål det där med mat! Lustigt att gotte av alla former går ner, kanske nån vitamin råkar slinka ner utavet hehe dundermorsan är igång, go go tjejen!