Wednesday, March 6, 2013

Skärpning

Jag får då och då (ofta) slängar av dåligt samvete för att jag lagar så kass mat till mitt frö.
Alltså, jag lagar inte kass mat till honom varje dag, ibland lagar jag inte alls och det blir macka och yoghurt på kvällen typ, och ibland lagar jag jättebra mat.
Men ska jag rannsaka mig själv och vara helt ärlig så är det  skräpkäk såsom korv och makaroner, korv och mos, köttbullar (Felix delikatess) macka och yoghurt..ja sånt skit,2-4 dagar i veckan som serveras, beroende på formen på mamman.. Två dagar per vecka kan jag tycka är okej att slappa med det där egentligen men jag är för lat. Och fy fan vad tråkigt det är att laga mat!
Inte en grönsak vill han få över sina läppar heller, så jag tvingar i honom vitaminer och smoothies.
Köpta semper smoothies. Jag gjorde mig till och mixade en riktig smarrig sak hemma en gång men ack nej, det passade inte Rex Dante minsann. Köpt ska de vara, annars kan det kvetta.
Och godis sen... jag är ju en godisråtta av högsta klass. Så hög klass att jag inte ens kan hålla mig tills mitt växande frö har somnat för kvällen utan försöker smyga med mitt syndande. Såklart att han ser. Såklart att han med vill ha. Ja.. det får han. 'Men bara en då!' Jojo.
Kakor och andra sötsaker är inte heller begränsat till enbart lördag, helg eller särskilda tillfällen, utan det kan man allt få om man frågar. Beroende på hur sugen mamman är. Alltså jag, den stora godisråttan. och det är jag ju för det mesta.
Näe, nu får jag fan skärpa till mig, för bådas skull. Jag blir fet och han får dåliga vanor.
Ikväll blir det.... åh något som är snabbt och lätt... fisk! Torskgryta får det bli. Med mycket grönsaker i.

No comments: