Wednesday, March 6, 2013

Mitt i veckan

Igår åkte jag hem till Jenny efter jobbet. Hon hade hämtat upp fröet från dagis så de var där och lekte.
Jenny bjöd mig och Emma som oxå var där med sitt frö, på mat och trevligt umgänge.
Vi kom inte hem förrän vid 19 tiden och då var det ju dags för kvällsbestyr och nattning av liten.
Han drog en vals om hur himla trååååkigt det är att sova aaalldeles eeensam i sitt egna rum och man kan faktiskt bli rädd om natten när man är aaalldeles ensam och utan en mamma bredvid sig när man sover och det finns faktiskt häxor, jo det gör det visst det, och de kan skrämmas och då blir ju man sååå himla rädd och så vågar man inte sova där själv någon mer gång alls ju osv, med stora krokodiltårar rinnandes och darr på underläppen..
Ja han fick sova i min säng.
Åh så vek man är! Skitsamma, ibland är det mysigt.
Jag gjorde väl inte ett enda vettigt handtag resten av kvällen precis. Jag borde ha målat och skruvat lite diverse småpillsrenoveringsgrejjer sådär men nä. jag fixade med tvätten lite, städade ur ett skåp och var allmänt onödig. Släckte lampan vid halv elva och ångrade att jag inte tagit tag i både det ena och det andra.
Ungefär som vanligt.
Vaknade klockan 5 i morse och kände direkt att jag inte skulle kunna somna om.
Klev upp och snörade på mig gympadojjorna och körde en pw på löpbandet!
Jajagsägerdådet. Ibland överraskar man sig själv. Det var riktigt skönt faktiskt.
Men lär väl knappast hända igen gissar jag.



Där finns ett nattlinne ovanför gympadojjorna

2 comments:

Tjoxen said...

Vissa säger att en bild kan bli så mycket bättre efter en beskärning. Jag håller inte med!

Linda said...

Jag försäkrar dig, den här gången är det klart bättre som det är..